Як заробити 1 млрд. доларів за два роки: історія створення instagram

Навесні 2006 року Кевін Систром стояв за кавоваркою в кафе Caffе del Doge в ПалоАльто, коли до стійки підійшов засновник Facebook Марк Цукерберг. Роком раніше Цукерберг вже вечеряв з Систромом він запропонував йому піти з останнього курсу Стенфорда, щоб розробити фотосервіс для Facebook. Систром тоді відмовився.

“Немає нічого такого в тому, щоб піти в стартап і заробити силусиленну грошей, так що я вирішив спочатку закінчити навчання. Це було для мене набагато важливішим, знизує плечима Систром. Теперто я знаю, що та затія була вдалою, але мені було цікаво, що вийде у мене самого”.

В результаті для Систрома все закінчилося тим, від чого він тоді відмовився, роботою в Facebook. Залишившись в Стенфорді, Систром розробив додаток Instagram, який Цукерберг купив в квітні 2012 року за 1 млрд. доларів.

Сума вражає, особливо якщо знати, що у стартапа немає не лише виручки, але й моделі її отримання. В компанії Instagram, вік якої досяг трьох років, як і раніше лише 14 співробітників.

Зате в Систрома є ентузіазм, який так бракує Facebook після невдалого виходу на біржу, а також мобільна платформа нею користуються більше 85 млн. користувачів, вони виклали 4 млрд. фотографій, і кожну секунду до Instagram приєднуються шість нових користувачів.

Гіганти Інтернету намагаються втиснути свої продукти в рамки мобільних застосувань, а фотомережа Instagram із самого початку була мобільною швидкою, модною і елегантною.

“Люди більше всього на світі люблять фотографії, говорить колишній комерційний директор Facebook Адам Д’Анджело, Тому, якщо ви захоплюєтеся фотографуванням, Instagram в якомусь сенсі краще, ніж всі інші функції Facebook разом узяті”.

Кевін Систром народився 30 грудня 1983 року. Він полюбив технології ще до вступу до університету. У 12 років він пакостив друзям в рідному Холлистоні по мережі AOL за допомогою програм, які дозволяли йому контролювати курсор миші на їх комп’ютері та розривати з’єднання з мережею.

Він рано поступив в Стенфорд і мав намір вивчати інформатику, але коли він на першому курсі записався на заняття з програмування вищого рівня, то усвідомив, що займається лише однією дисципліною по 40 годин на тиждень і насилу дотягує до оцінки “добре”: “Я почав думати, що, можливо, з мене не вийде фахівець з інформатики”.

В результаті він закінчив університет за фахом “наукові та інженерні основи управління”.

Систром завжди цікавився бізнесом і стартапами; у вільний час він створював вебсайти, наприклад стенфордський аналог величезної дошки оголошень Craigslist. Ще один сайт, Photobox, був призначений для членів студентської організації Sigma Nu, які могли розміщувати там фотографії з останньої пивної вечірки. На третьому курсі Систром поїхав у Флоренцію вивчати фотографію. Він приїхав в Італію з дзеркальною камерою, але викладач фотографії замінив її фотоапаратом Holga.

З Флоренції Систром подав заявку на участь в елітній стенфордській програмі Mayfield Fellows учбовопрактичному семінарі, який занурює студентів у світ стартапов і знайомить їх з підприємцями. Завдяки програмі Систром отримав стажування в заснованій Івеном Уільямсом компанії Odeo, з якої вийшла мережа Twitter. Тут він розробляв додатки разом з молодим інженером Джеком Дорсі, який незабаром заснував Twitter і платіжну компанію Square.

Після закінчення університету і недовгої роботи в маркетинговій службі Google Систром найнявся в компанію Nextstop, яка розвивала сайт соціальних путівників. Скоро він зрозумів, що хоче зробити сайт, який би поєднував його пристрасть до фотографії з реєстрацією в географічних точках і соціальними іграми. Він розповів про цей задум, який назвав Burbn на зустрічі інвесторів в Madrone Art Bar, і його розповідь почув Стів Андерсон з Baseline Ventures. Андерсон запропонував 250 000 доларів на запуск компанії за однієї умови Систром повинен був знайти другого засновника.

Систром запустив Burbn у вітальні своєї двокімнатної квартири в СанФранциско. Він потоваришував з Майком Кригером, уродженцем Бразилії, який закінчив стенфордську програму Mayfield на два роки пізніше Систрома і працював над власним проектом сайтом для інтернетспілкування Meebo.

Одного разу Систром запропонував Кригеру скачати свій новий додаток для реєстрації в географічних точках. “Я не відчував великого ентузіазму з приводу додатків, заснованих на географії, але Burbn став першим, який мені сподобався”, розповідав в інтерв’ю Forbes Кригер. Йому сподобалась можливість переглядати фотографії різних подій в житті його друзів.

Через місяць Систром запросив Кригера на сніданок, щоб умовити його кинути Meebo і стати одним із співзасновників Burbn. Кригер пішов з Meebo і зайнявся отриманням робочої візи в США. В перший робочий день Кригера Систром оголосив, що Burbn не виживе сервіс Foursquare вже занадто добре розкрутився. Їм потрібно було створити щось абсолютно нове, і вони вирішили зробити Burbn сервісом тільки для фотографій, орієнтованим на мобільні пристрої.

Засновники два тижні спільно працювали над фотододатком, який вони називали Codename. Кригер розробляв сам додаток для Apple iOS, а Систром узяв на себе серверну частину. Прототип був додатком для iPhone з функціями для спілкування і коментування. Результат не вразив їх обох. Систром засмутився і вирішив зробити перерву.

І саме в один з днів цього важкого періоду його подружка Ніколь Шуетц запитала, як одному з їх друзів вдається робити такі приголомшливі фотографії. Систром відповів: фільтри. І тут згадав, як він знімав на дешеву камеру в Флоренції. Залишок дня він розробляв на ноутбуці перший фільтр для Instagram.

Незабаром з’явилися й інші фільтри. Партнери перейменували свій продукт в Instagram і роздали новий додаток своїм друзям, які почали розміщувати оброблені фільтрами фотографії в соціальних мережах. Багато хто з цих людей був дуже впливовий у світі високих технологій сервіс швидко став набирати популярність.

Instagram надає низькоякісним знімкам з телефону пристойний вигляд. Один дотик до сенсорного екрану може перетворити банальне фото на листівку з тропіків або викликати напад ностальгії від знімка старого велосипеда.

Маючи готовий проект, Систром і Кригер виклали Instagram в App Store опівночі 6 жовтня 2010 року. До них відразу потекли користувачі, і Систром з Кригером помчали в Dogpatch Labs, щоб не дати серверам впасти.

До 6 ранку повідомлення про новинку опублікували такі онлайнові ЗМІ, як Bits Blog і TechCrunch. Завантаження серверів було на межі. Систром і Кригер працювали 24 години без перерви, щоб підтримати працездатність додатка, за цей час безкоштовне застосування скачали 25 000 користувачів iPhone.

Через місяць у Instagram був мільйон користувачів. І ось вже Систром сидить в четвертому ряду на конференції Apple і дивиться, як Стів Джобс представляє публіці його додаток. Вони вивели додаток на найбільшу в світі сцену високих технологій, але головним завданням як і раніше залишалася поточна підтримка серверів Instagram, адже сервіс отримав мільйони нових користувачів.

У той знаменний день Instagram отримала 50 млн. доларів у рамках другого раунду залучення капіталу від венчурних інвесторів, включаючи Greylock, Sequoia і Thrive Capital. Через три дня Цукерберг запросив Систрома до себе додому в ПалоАльто. 9 квітня 2012 року Instagram був куплений Марком Цукербергом за 1 млрд. доларів. Причому 300 млн. було передано грошима, а інша сума акціями Фейсбук. В одну мить Кевін Систром і Майк Кригер перетворилися із хлопців в рваних джинсах в справжніх мультимільйонерів.

До речі, вони й сьогодні працюють в Instagram. Не дивлячись на те, що виручених грошей їм вистачило б на безбідне життя до самої старості. Зараз їх головне завдання розробка системи монетизації, яка перетворила б Instagram з дуже дорогої іграшки в прибуткову річ.

Сьогодні в Instagram можна не лише робити фото, але й знімати відео. Цей додаток вже інтегрований з Фейсбуком, ВКонтакте і рядом інших соціальних мереж. Не так давно додаток став доступний і для користувачів Windows Phone 8. Instagram не здає позицій, постійно нарощує обороти і можливості і обіцяє своїм прибічникам ще масу корисних нововведень.

robota.lutsk.ua

сьогодні: 19 | 10 | 2017
розробка ПРОСТО САЙТ
+38 050 378 14 56